top of page

Market Research Group

Offentlig·13 medlemmer

Billie Nikelson
Billie Nikelson

Någon som har erfarenhet av sektionsfällning med klättring?

Vissa kanske tänker att all trädfällning är densamma, men andra inser att det finns olika metoder beroende på situationen, särskilt när det handlar om sektionsfällning med klättring. Jag har läst lite om sektionsfällning som utförs av arborister som klättrar i trädet, och det verkar vara en mycket specialiserad teknik. Jag hittade information om detta, bland annat under rubriken Trädfällning i stockholm, där de beskriver hur man tar ner träd bit för bit med repteknik. Det låter som ett ganska avancerat arbete som kräver både skicklighet och säkerhetstänk. Har någon här på forumet anlitat tjänster som använder den här metoden, och vad var era erfarenheter? 🤔

7 visninger
Steven Lon
Steven Lon
for 10 timer siden

Sektionsfällning via klättring är verkligen en imponerande metod. Den används ofta när träd står på svåråtkomliga platser eller nära känsliga strukturer där en kranbil inte kan komma åt, eller där man vill minimera påverkan på marken under trädet. Arboristen klättrar då upp i trädet och fäller ner grenar och stamdelar på ett kontrollerat sätt med hjälp av speciella rep och fälltekniker. Det kräver omfattande utbildning och erfarenhet för att utföra säkert och effektivt.

medlemmer

Gruppeside: Groups_SingleGroup

Abonneringsskjema

Takk for innsendingen din!

93038892

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2021 by Små Troll. Proudly created with Wix.com

bottom of page